Ravimitest põhjustatud hepatiit | SFOMC

hospice 1821429 640

Ravimitest põhjustatud hepatiit on tõsine seisund, mis võib tekkida ravimite kõrvalmõjuna. See võib mõjutada maksa talitlust ja põhjustada tõsiseid terviseprobleeme. SFOMC meditsiin on tuntud oma tipptasemel meditsiiniteenuste poolest, sealhulgas ravimitest põhjustatud hepatiidi diagnoosimise ja ravimise võimekuse poolest. Nende ekspertide meeskond pakub patsientidele parimat võimalikku ravi ja toetust selle keerulise seisundi kontrollimisel.

Mis on ravimitest põhjustatud hepatiit?

Ravimitest põhjustatud hepatiit on maksa punetus ja turse (põletik), mis on põhjustatud teatud ravimite kahjulikust (toksilisest) kogusest.

Maks aitab lagundada teatud ravimeid teie veres. Kui teie veres on liiga palju ravimit, et teie maks laguneks, võib teie maks saada tugevalt kahjustatud. See võib põhjustada ravimitest põhjustatud hepatiiti.

Mis põhjustab ravimitest põhjustatud hepatiiti?

Ravimitest põhjustatud hepatiit on haruldane. See tekib siis, kui teil on kahjulik või toksiline kogus mõnda ravimit, vitamiine, taimseid ravimeid või toidulisandeid.

Enamikul juhtudel võite võtta ravimit mitu kuud, enne kui see jõuab toksilise tasemeni ja mõjutab teie maksa. Kuid haigus võib tekkida ka siis, kui te võtate liiga palju mõnda ravimit, näiteks atsetaminofeeni. Sel juhul võib see juhtuda kiiresti. Muul ajal on see allergiline reaktsioon.

Paljud ravimid võivad põhjustada ravimitest põhjustatud hepatiiti. Need sisaldavad:

  • Atsetaminofeeni sisaldavad valu- ja palavikuravimid
  • Aspiriin ja käsimüügis olevad valu- ja palavikuravimid (MSPVA-d või mittesteroidsed põletikuvastased ravimid)
  • Anaboolsed steroidid, inimtekkelised ravimid, mis on nagu meessuguhormoon testosteroon
  • Mõned ravimid, mida kasutatakse bakteriaalsete infektsioonide raviks (antibiootikumid)
  • Rasestumisvastased tabletid (suukaudsed rasestumisvastased vahendid)
  • Statiinid, mida kasutatakse kolesterooli alandamiseks
  • Sulfa ravimid, teatud tüüpi antibiootikumid
  • Epilepsiavastased ravimid
  • Taimsed ravimid, sealhulgas efedra, Germander, Pennyroyal ja paljud teised. Pidage meeles, et mitte kõik “looduslikud” või “taimsed” toidulisandid ei ole ohutud. Samuti ei ole need ohutuse tagamiseks reguleeritud.

Kellel on oht saada uimastitest põhjustatud hepatiit?

Ravimitest põhjustatud hepatiidi risk on iga ravimi puhul erinev.

Teil võib olla suurem risk ravimitest põhjustatud hepatiidi tekkeks, kui:

  • Kas teil on maksahaigus, näiteks pikaajalise alkoholitarbimise, HIV või viirushepatiidi tõttu
  • Jooge samal ajal alkoholi ja ravimeid
  • On vanemad
  • Kas naine
  • Kasutage pikatoimelisi või toimeainet prolongeeritult vabastavaid ravimeid
  • Võtke mitu atsetaminofeeni sisaldavat ravimit. Atsetaminofeeniga on palju nii käsimüügi- kui ka retseptiravimeid.
  • Kasutage taimseid toidulisandeid

Millised on ravimitest põhjustatud hepatiidi sümptomid?

Iga inimese sümptomid võivad olla erinevad. Sümptomid võivad hõlmata järgmist:

  • Kõhuvalu
  • Väsimus ja nõrkus
  • Palavik
  • Iiveldus
  • Oksendamine
  • Söögiisu puudumine
  • Tume uriin
  • Kahvatu või savivärvi väljaheide
  • Naha ja silmade kollasus (ikterus)

Uimastitest põhjustatud hepatiidi sümptomid võivad sarnaneda muude terviseprobleemidega. Pöörduge alati oma tervishoiuteenuse osutaja poole, et olla kindel.

Kuidas diagnoositakse ravimitest põhjustatud hepatiiti?

Teie tervishoiuteenuse osutaja vaatab teie varasemat tervist ja teeb teile füüsilise läbivaatuse.

Teil võib olla mõned laborivereanalüüsid, sealhulgas:

  • Maksafunktsiooni testid. Need kontrollivad punetust ja turset (põletikku) või maksakahjustusi.
  • Täielik vereanalüüs või CBC. Vaatab rakkude arvu ja tüüpe teie veres.
  • Koagulatsiooniuuringud. Need testid näitavad, kui hästi maks toodab valke, mis põhjustavad vere hüübimist.
  • Elektrolüüdi paneel. Kontrollib, kas teie veres on liiga palju või liiga vähe mineraalaineid (elektrolüütide tasakaaluhäired).
  • Muud testid maksahaiguste hindamiseks, nagu viirusliku hepatiidi laborid, rauauuringud ja muud.
  • Teiste kehas leiduvate kemikaalide testid.
  • Narkootikumide sõeluuringud.

Teil võivad olla ka järgmised testid:

  • Ultraheli. Seda kasutatakse teie maksa nägemiseks ja verevoolu läbi erinevate veresoonte kontrollimiseks. Kõrgsageduslikud helilained loovad teie siseorganitest arvutiekraanil kujutisi.
  • CT skaneerimine. See on pilditest, mis kasutab röntgenikiirgust ja arvutit, et teha kehast üksikasjalikud kujutised. CT-skaneerimine näitab luude, lihaste, rasva ja elundite üksikasju.
  • MRI. See kasutab elektromagnetilist energiat, et luua pilt elunditest.
  • Maksa biopsia. Teie maksast võetakse nõelaga väikesed koeproovid. Neid proove kontrollitakse mikroskoobi all, et selgitada välja teie maksakahjustuse suurus ja tüüp.

Kuidas ravitakse ravimitest põhjustatud hepatiiti?

Peate lõpetama probleemi põhjustava ravimi võtmise. Samuti peate hoolikalt kontrollima oma maksa, kuni see taastub. Maks suudab sageli ise paraneda.

Rasketel juhtudel peate võib-olla olema haiglas, kuna teie maks paraneb.

Harvadel juhtudel tekib maksapuudulikkus ja teil on vaja maksasiirdamist.

Mõned ravimid võivad põhjustada maksaensüümide aktiivsuse kerget tõusu ilma sümptomiteta. Võimalik, et te ei pea nende ravimite kasutamist lõpetama. Rääkige oma tervishoiuteenuse osutajaga riskide ja eeliste kohta.

Loe rohkem:  Bradükardia | SFOMC

Millised on ravimitest põhjustatud hepatiidi tüsistused?

Kui te ei lõpeta probleemi põhjustava ravimi võtmist, muutub teie maks rohkem kahjustatud. See ei pruugi taastuda. Kui see juhtub, on teil vaja maksa siirdamist.

Põhipunktid ravimitest põhjustatud hepatiidi kohta

  • Ravimitest põhjustatud hepatiit on maksa punetus ja turse (põletik).
  • See on haruldane haigus, mida põhjustavad teatud ravimite, vitamiinide, taimsete ravimite või toidulisandite kahjulikud (toksilised) kogused.
  • Enamikul juhtudel võite võtta ravimit mitu kuud, enne kui see jõuab toksilise tasemeni ja mõjutab teie maksa.
  • See seisund võib tekkida ka siis, kui võtate liiga palju mõnda ravimit, näiteks atsetaminofeeni. See võib juhtuda kiiresti.
  • Peate lõpetama haigust põhjustavate ravimite võtmise.

Järgmised sammud

Näpunäited, mis aitavad teil tervishoiuteenuse osutaja juures käimisest maksimumi võtta:

  • Teadke oma külastuse põhjust ja seda, mida soovite juhtuda.
  • Enne külastust kirjutage üles küsimused, millele soovite vastuseid saada.
  • Võtke kaasa keegi, kes aitab teil küsimusi esitada ja jätab meelde, mida teie teenusepakkuja teile ütleb.
  • Visiidi ajal kirjutage üles uue diagnoosi nimi ja kõik uued ravimid, ravimeetodid või testid. Kirjutage üles ka kõik uued juhised, mida teie teenusepakkuja teile annab.
  • Tea, miks uus ravim või ravi on välja kirjutatud ja kuidas see teid aitab. Samuti saate teada, millised on kõrvaltoimed.
  • Küsige, kas teie seisundit saab ravida muul viisil.
  • Tea, miks katse või protseduur on soovitatav ja mida tulemused võivad tähendada.
  • Tea, mida oodata, kui te ravimit ei võta või testi või protseduuri ei tee.
  • Kui teil on järelkohtumine, kirjutage üles selle külastuse kuupäev, kellaaeg ja eesmärk.
  • Tea, kuidas saate küsimuste korral teenusepakkujaga ühendust võtta.

Kokkuvõtteks võib öelda, et ravimitest põhjustatud hepatiit on tõsine terviseprobleem, mis võib tekkida ravimite kõrvaltoimena. SFOMC meditsiin on tuntud oma tipptasemel ravimiuuringute ja hepatiidi ravi poolest ning pakub patsientidele parimat võimalikku ravi. Oluline on olla teadlik ravimite võimalikest kõrvaltoimetest ja jälgida keha reaktsioone uute ravimite võtmisel. Hepatiidi õigeaegne diagnoosimine ja ravi on oluline, et vältida tõsiseid tüsistusi ja tagada patsiendi heaolu.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga